Fonksiyonel Apareyler

NEDÄ°R?

Fonksiyonel Apareyler dentisyon ve altındaki yapılar üzerinde akril veya tel konfigürasyonları yardımıyla kuvvetler oluÅŸturarak mandibula ve maksilla arasındaki iliÅŸkiyi deÄŸiÅŸtiren sabit veya hareketli apareyler olarak tanımlanabilir.

TWIN BLOCK

Ortodontide Sınıf II maloklüzyonlar en sık karşılaşılan anomalilerin başında gelmektedir. Büyüme ve geliÅŸim döneminde; mandibular yetersizlikle karakterize Sınıf II Div. 1 maloklüzyonu olan hastalarda fonksiyonel ortopedik tedaviler sıklıkla uygulanmaktadır. Yaygın olarak kullanılan hareketli fonksiyonel apareylerden biri olan

Twin-block apareyi; alt ve üst çene olmak üzere iki ayrı akrilik plak ile beraber mandibulanın ileri hareketini saÄŸlamaktadır.

​

DiÄŸer fonksiyonel apareylere göre; daha küçük olması, ön bölgede görünür akrilik kısmının olmaması ve konuÅŸmayı minimal olarak etkilemesi vb. avantajlarından dolayı sıklıkla tercih edilmektedir. Twin-block tedavisinin birçok iskeletsel, diÅŸsel ve yumuÅŸak doku etkileri görülmektedir.

MONO BLOCK

Monoblock: Sınıf II maloklüzyonlar en sık karşılaşılan anomalilerin başında gelmektedir. Büyüme ve geliÅŸim döneminde;

Mandibular yetersizlikle karakterize Sınıf II Div. 1 maloklüzyonu olan hastalarda fonksiyonel ortopedik tedaviler sıklıkla uygulanmaktadır.

Yaygın olarak kullanılan hareketli fonksiyonel apareylerden biri olan monoblock apareyi alt ve üst çeneyi kapsayan tek parça akrilikten oluÅŸur ve bu sayede mandibulanın ileri hareketini saÄŸlamaktadır twin-block’a kıyasla monoblock tek parça olduÄŸu için hasta açısında çok kullanışlı almamakla birlikte hastaların kayıp etme gibi durumları sık karşılanmaz.

Dentisyon ve altındaki yapılar üzerinde akril veya tel konfigürasyonları yardımıyla kuvvetler oluÅŸturarak mandibula ve maksilla arasındaki iliÅŸkiyi deÄŸiÅŸtiren sabit veya hareketli apareyler olarak tanımlanabilir.

BIONATÖR

Derin kapanış vakalarında mandibulanın geliÅŸimini stimule etmek için kullanılır. Üst çeneye vida eklenerek dental arkın ekspansiyonu saÄŸlanabilir. Akril hacmi daha az olduÄŸu için hastanın kullanımı daha rahattır.